Kod | KOW-SL6 |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Instytut Sztuki i Designu |
Kierunek studiów | komunikacja wizualna |
Forma studiów | Stacjonarne |
Poziom kształcenia | Pierwszego stopnia |
Profil studiów | ogólnoakademicki |
Języki wykładowe | polski |
Limit miejsc | 38 |
Czas trwania | 6 semestrów |
Adres komisji rekrutacyjnej | monika.chrabaszcz-tarkowska@up.krakow.pl |
Adres WWW | https://iszd.uken.krakow.pl/ |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
Sylwetka absolwenta
Absolwent potrafi projektować formy użytkowe w obszarach: projektowania identyfikacji wizualnych (logo, wizerunek marek), projektowania publikacji (książki, czasopisma, e-booki), projektowania informacji (infografiki, systemy oznaczeń w przestrzeni publicznej), projektowania interfejsów (aplikacje, strony www), projektowania opakowań i prezentacji produktów (reklama). Potrafi projektować z przeznaczeniem do druku i na ekrany.
Umiejętności absolwenta koncentrują się wokół projektowania dwuwymiarowego (2D). Projektuje z wykorzystaniem współczesnych cyfrowych narzędzi do tworzenia i przetwarzania obrazu: wektorowych, bitmapowych, wizualizacji 3D. Korzysta z różnorodnych środków wizualnych, z obrazów, liter i znaków. Potrafi projektować również formy ruchome i interaktywne.
Absolwent posiada umiejętności twórcze: praktyczne i teoretyczne, niezbędne do realizacji autorskich projektów z zakresu komunikacji wizualnej, w których ważny jest zarówno przekaz treści jak i estetyka.
Absolwent posiada kompetencje umożliwiające pracę jako samodzielny projektant oraz w zespole, w studiu projektowym, agencji reklamowej, wydawnictwie, agencji interaktywnej. Absolwent jest przygotowany do podjęcia studiów drugiego stopnia.
Kryteria przyjęć
Nowa matura
Etap I – portfolio
Do I etapu egzaminu zostają zakwalifikowane osoby, które spełniły wymogi formalne w systemie rekrutacyjnym wraz z załączeniem portfolio.
Portfolio to prezentacja ekranowa w postaci kilkustronicowego dokumentu PDF (np. w formacie A4) obejmującego dotychczasowe twórcze działania kandydata/kandydatki. Prace prezentowane w portfolio mogą być wykonane w dowolnych technikach: odręcznie lub zrealizowane cyfrowo (np. z pomocą komputera w dowolnych programach, aparatu fotograficznego, itp.) Do portfolio szczególnie warto dołączyć prace plastyczne związane z projektowaniem. Prace można uzupełnić krótkimi opisami. Zakres prac i ich liczba stanowią indywidualny wybór kandydatów/kandydatek. Do prezentacji można dołączyć przykłady prac innych autorów (np. grafiki, ilustracje, fotografie, itp.) aby pokazać źródła własnych inspiracji twórczych. W przypadku dołączenia takich prac należy wyraźnie opisać, czyjego są autorstwa. Kandydat/kandydatka załącza portfolio przed zakończeniem rejestracji w systemie rekrutacyjnym. Maksymalny rozmiar pliku PDF to 100 MB. Portfolio należy podpisać swoim imieniem i nazwiskiem WYŁĄCZNIE na pierwszej stronie.
Pozytywna ocena z I etapu egzaminu kwalifikuje do II etapu.
Etap II — egzamin praktyczny i rozmowa kwalifikacyjna
Egzamin praktyczny to zadanie rysunkowo-projektowe wymagające kreatywnego rozwiązania. Doceniana będzie pomysłowość, oryginalność koncepcji, wnikliwość opracowania, komunikatywność, walory estetyczne. Celem jest sprawdzenie twórczych predyspozycji kandydata/kandydatki do podjęcia studiów na kierunku Komunikacja wizualna.
Rozmowa kwalifikacyjna z kandydatami/kandydatkami na temat ich zainteresowań twórczych na podstawie portfolio załączonego do systemu w trakcie procesu rejestracji oraz wykonanego egzaminacyjnego zadania rysunkowo-projektowego.
Stara matura
Etap I – portfolio
Do I etapu egzaminu zostają zakwalifikowane osoby, które spełniły wymogi formalne w systemie rekrutacyjnym wraz z załączeniem portfolio.
Portfolio to prezentacja ekranowa w postaci kilkustronicowego dokumentu PDF (np. w formacie A4) obejmującego dotychczasowe twórcze działania kandydata/kandydatki. Prace prezentowane w portfolio mogą być wykonane w dowolnych technikach: odręcznie lub zrealizowane cyfrowo (np. z pomocą komputera w dowolnych programach, aparatu fotograficznego, itp.) Do portfolio szczególnie warto dołączyć prace plastyczne związane z projektowaniem. Prace można uzupełnić krótkimi opisami. Zakres prac i ich liczba stanowią indywidualny wybór kandydatów/kandydatek. Do prezentacji można dołączyć przykłady prac innych autorów (np. grafiki, ilustracje, fotografie, itp.) aby pokazać źródła własnych inspiracji twórczych. W przypadku dołączenia takich prac należy wyraźnie opisać, czyjego są autorstwa. Kandydat/kandydatka załącza portfolio przed zakończeniem rejestracji w systemie rekrutacyjnym. Maksymalny rozmiar pliku PDF to 100 MB. Portfolio należy podpisać swoim imieniem i nazwiskiem WYŁĄCZNIE na pierwszej stronie.
Pozytywna ocena z I etapu egzaminu kwalifikuje do II etapu.
Etap II — egzamin praktyczny i rozmowa kwalifikacyjna
Egzamin praktyczny to zadanie rysunkowo-projektowe wymagające kreatywnego rozwiązania. Doceniana będzie pomysłowość, oryginalność koncepcji, wnikliwość opracowania, komunikatywność, walory estetyczne. Celem jest sprawdzenie twórczych predyspozycji kandydata/kandydatki do podjęcia studiów na kierunku Komunikacja wizualna.
Rozmowa kwalifikacyjna z kandydatami/kandydatkami na temat ich zainteresowań twórczych na podstawie portfolio załączonego do systemu w trakcie procesu rejestracji oraz wykonanego egzaminacyjnego zadania rysunkowo-projektowego.
Terminy
- rozpoczęcie rejestracji: 1 czerwca 2024
- zakończenie rejestracji: 4 lipca 2024
- Rejestracji elektronicznej dokonujesz na podstawie świadectwa ukończenia szkoły średniej natomiast świadectwo maturalne będziesz zobowiązany dostarczyć po zakwalifikowaniu - w dniu wpisu na listę studentów.
- przegląd portfolio: od 5 do 8 lipca 2024
- ogłoszenie wynków I etapu: 8 lipca 2024
- egzamin praktyczny: 9 lipca 2024
- rozmowa kwalifikacyjna: 10, 11, 12 lipca 2024
- ogłoszenie wynków II etapu: 15 lipca 2024
- wpisy: 16 lipca 2024
- ogłoszenie listy rezerwowej: 17 lipca 2024
- wpisy z listy rezerwowej: 18 lipca 2024