Kod | KWM-SM4 |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Instytut Filologii Polskiej |
Kierunek studiów | kulturoznawstwo i wiedza o mediach |
Forma studiów | Stacjonarne |
Poziom kształcenia | Drugiego stopnia |
Profil studiów | ogólnoakademicki |
Języki wykładowe | polski |
Limit miejsc | 30 |
Czas trwania | 4 semestry |
Adres komisji rekrutacyjnej | patryk.szaj@uken.krakow.pl |
Adres WWW | https://ifp.uken.krakow.pl/ |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
Opis studiów
Interesujesz się kulturą i światem mediów? Marzysz o pracy w instytucjach promujących kulturę? Chciałbyś w przyszłości pracować jako animator kutury, kierownik domu kultury lub menedżer projektu kulturalnego? A może interesuje Cię marketing internetowy lub chciałbyś być menedżerem serwisów internetowych w branży kreatywnej? Dzięki szerokiej ofercie wyboru specjalności nasze studia świetnie przygotują Cię w wymienionych obszarach.
Specjalności prowadzone w ramach kierunku studiów
- menedżer i animator kultury
- coaching medialny
- cyberkulturoznawstwo i przemysły kreatywne
- zarządzanie wizerunkiem i publikowanie cyfrowe
Wybór specjalności odbywa się w momencie składania dokumentów.
Studia przewidziane dla absolwentów studiów licencjackich z obszaru nauk humanistycznych lub społecznych o efektach kształcenia zbliżonych do uzyskanych na studiach I stopnia kulturoznawstwa i wiedzy o mediach.
Sylwetka absolwenta
Studiując na drugim stopniu kulturoznawstwa i wiedzy o mediach, zdobędziesz specjalistyczne wykształcenie humanistyczne i uporządkowaną, pogłębioną, szczegółową wiedzę z zakresu literaturoznawstwa, nauk o kulturze i religii, nauk o komunikacji społecznej i mediach. Posiądziesz również wiedzę z zakresu nauk o sztuce, psychologii, zarządzaniu i jakości, nauk socjologicznych, prawnych, ekonomii i finansów. Poznasz specjalistyczną terminologię z zakresu wymienionych dyscyplin, zaawansowane metody badawcze tekstów i instytucji kultury, przekazów i instytucji medialnych.
Nauczysz się identyfikować, będziesz rozumiał i potrafił analizować zjawiska i procesy kulturowe oraz medialne, zarówno współczesne, jak i dawne, dobierając odpowiednie narzędzia badawcze, właściwe dla literaturoznawstwa, nauk o kulturze i religii oraz nauk o komunikacji społecznej i mediach, oraz pozwalające na integrowanie perspektyw badawczych. Jako absolwent naszych studiów będziesz potrafił przygotowywać prace pisemne i wystąpienia ustne oraz multimedialne, wykorzystując do tego celu specjalistyczne ujęcia teoretyczne oraz różne źródła wiedzy. Nauczysz się posługiwać językiem specjalistycznym z zakresu literaturoznawstwa, nauk o kulturze i religii oraz nauk o komunikacji społecznej i mediach.
Ponadto nauczysz się samodzielnie gromadzić i przetwarzać informacje, przygotowywać specjalistyczną bibliografię przedmiotową, poszerzać swoją wiedzę oraz rozwiązywać problemy, związane z kierunkiem studiów. Będziesz znał język obcy na poziomie biegłości B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy. Przygotowywanie tekstów pisemnych i ustnych w obcym języku już nie będzie dla Ciebie problemem. Poznasz specjalistyczne zasady ochrony własności intelektualnej.
Jako absolwent studiów drugiego stopnia będziesz mógł podjąć dalsze kształcenie na studiach trzeciego stopnia i/lub studiach podyplomowych.
Nasze studia przygotują do pracy w różnych instytucjach kultury i mediach, zgodnie z profilem wybranej specjalizacji. Dzięki temu zdobędziesz kompetencje niezbędne do pracy w kulturze i branżach kreatywnych. Przygotujesz się do podejmowania działań związanych z obsługą mediów społecznościowych, analizą raportów medialnych i trendów rynkowych w obszarze kultury.
W zależności od wybranej specjalności zdobędziesz kompetencje niezbędne do wykonywania profesji i/lub obejmowania stanowisk:
- animatora kultury (inicjuje, organizuje i upowszechnia kulturę i sztukę w publicznych palcówkach kulturalno-oświatowych oraz w środowisku lokalnym; kształtuje upodobania i zainteresowania kulturalne i artystyczne różnych grup społecznych; wspomaga artystyczną twórczość amatorską); kierownika domu kultury (kieruje pracą domu kultury w zakresie udzielonych pełnomocnictw i upoważnień zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa; upowszechnia i promuje kulturę; organizuje różnorodne formy edukacji kulturalnej i społecznej; planuje zadania i zarządza grupą podległych pracowników; nadzoruje i utrzymuje kontakt z przedstawicielami organizacji kulturalnych, towarzystwami, kolekcjonerami itp.) lub menedżera projektu kulturalnego (bezpośrednio zarządza projektem, rozumianym jako tymczasowe przedsięwzięcie podejmowane w celu stworzenia unikalnego produktu, usługi lub innego produktu kulturalnego; odpowiada za osiągnięcie wyznaczonych celów projektu w wyznaczonym czasie, przy określonych zasobach i założonym budżecie; zajmuje się planowaniem, organizowaniem, nadzorowaniem realizacji i rozliczaniem projektów o charakterze inwestycyjnym, organizacyjnym, ekonomicznym, edukacyjnym, społecznym, informatycznym itp.) – specjalność menedżer i animator kultury;
- specjalisty ds. marketingu internetowego (opracowuje strategię marketingu internetowego organizacji; nadzoruje jej wdrożenie i monitoruje skuteczność; kreuje wizerunek marki na rynku za pośrednictwem mediów elektronicznych; organizuje i przeprowadza badania rynku; planuje budżet marketingu internetowego; zarządza współpracą z dostawcami usług; zarządza podległym zespołem) – specjalność coach medialny;
- menedżera zawartości serwisów internetowych związanych z branżą kreatywną (pozyskuje, weryfikuje, przetwarza i optymalizuje informacje oraz publikuje je w serwisach internetowych), info/media researchera (pozyskuje, weryfikuje, przetwarza i optymalizuje informacje) i/lub kuratora i administratora sztuki cyfrowej – specjalność cyberkulturoznawstwo i przemysły kreatywne.
Kryteria przyjęć
Konkurs dyplomów – oceny z dyplomu będą przeliczane na punkty według skali:
ocena |
punkty |
3,0 |
10 |
3,5 |
20 |
4,0 |
30 |
4,5 |
40 |
5,0 |
50 |
W przypadku większej liczby kandydatów z takim samym wynikiem o przyjęciu zadecyduje średnia ocen ze studiów pierwszego stopnia.
Specjalność
Specjalności realizowane od I semestru studiów:
- menedżer i animator kultury,
- coach medialny,
- cyberkulturoznawstwo,
- zarządzanie wizerunkiem i publikowanie cyfrowe.
Wybór specjalności odbywa się w momencie składania dokumentów.
Terminy
- Rozpoczęcie rejestracji: 1 czerwca 2024
- Zakończenie rejestracji: 19 września 2024
- Ogłoszenie wyników: 20 września 2024
- Wpisy na listę studentów: od 23 do 24 września 2024
- Ogłoszenie listy rezerwowej: 24 września 2024 po godzinie 14.00
- Wpisy na listę studentów z listy rezerwowej: 26 września 2024